2009. szeptember 26.

Repülő objektumok

Kis korom óta érdekel, és mindeddig fogalmam sem volt arról, hogyan kell sárkányt eregetni. Zoli papája viszont köztudottan legendásan nagy „sárkányos” volt egykor. Logikus volt hát az unokájától ellesni, hogyan is működik ez.



Nevetségesen egyszerűnek tűnik. Szaladni kell vele, és felrepül. Kitalálhattam volna magamtól is.



Persze szél is kell ahhoz, hogy sikeres legyen a felszállás. Zoli itt a papája által 30 éve épített nagy sárkányt próbálja repülésre bírni. Pár másodpercig sikerült is, de nem volt elég erős szél. Ez egy nagy sárkány, kell neki a felhajtóerő.



A kis sárkány viszont úgy repült, hogy hihetetlen. Zoli professzionálisan csinálta. Bizonyítja ezt az is, hogy fél kézzel tartja a gurtnit vagy mit, amire feltekeri a cérnát.







Ilyen a papa 30 éves sárkánya közelebbről. Szép, hogy még mindig egyben van.
Miután átmentünk a vásártérre, ahol elvileg nagyobb hely volt, viszont immár totál szélcsend, és az ott ténykedő anyuka és lánya közölték velünk, hogy jobb, ha távozunk, mert mindjárt jönnek a biztonsági erők átvenni a hatalmat a holnapi vásár miatt, úgy döntöttünk, felhagyunk a sárkányreptetéssel. Jó hosszú mondat volt az előbbi, és nem tudom, hogy érthető-e. Nem is ez a lényeg, hanem hogy hazafelé úton repülőmodelleket pillantottunk meg az égen. Gyorsan a helyszínre is mentünk, hogy közelebbről megnézhessük őket.



Repülő és helikoptermodellekkel gyakoroltak néhányan egy közeli réten. Soha nem láttam még ilyeneket közelről, úgyhogy örültem, hogy legalább egy helikoptert megnézhettem a földön.



A pilótájától megtudtam, hogy mindössze 70 ezerbe került. Bár állítólag ez az alja a kínai gyártmányú helikoptereknek. Az irányítása nem egyszerű feladat, sokat kell gyakorolni a sima felszállást és a lebegést is. A képen a bal felső sarokban az nem piszok az objektíven, hanem a háttérben repülő másik helikopter.



Jól néz ki, nem? Nekem is kéne ilyen, de én nem itt röpködnék vele, hanem a városban azzal szórakoznék, hogy meglepetésszerűen leszállnék vele a pirosnál várakozó autók motorháztetejére.



Nincsenek megjegyzések: