2006. március 13.

Mindenki az időjárásról beszél...

...de senki nem tesz ellene semmit. Ezt a gondolatot még Mark Twain fogalmazta meg a 19. században, de ugyanúgy aktuális ma is. Mindenki fel van háborodva az időjárás miatt. De ki gondolja komolyan, hogy március közepén már igazi tavasz legyen? Az önmagában is vicces, hogy ha esik Magyarországon 5-10 centi hó, akkor máris rendkívüli helyzet alakul ki, órákat késnek a vonatok, járhatatlanná válnak az utak. Az illetékesek soha nincsenek felkészülve. Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig esténként elmondja a híradóban azt, amit már úgyis tudnak azok, akiket a katasztrófa érintett. Ugyan, ki számít rá, hogy télen eshet a hó?

Ma viszont tényleg katasztrófahelyzet alakult ki. Éjszaka olyan szélvihar tombolt, hogy nem tudtam nyugodtan aludni, mert attól féltem, hogy felborul a ház, és aggódtam, hogy ha jobbra dől, akkor rámesik az íróasztalom a hozzá tartozó szekrényekkel. De szerencsére minden a helyén maradt.
Nem tudom, hány centi hó esett, mert összevissza fújkálta a szél, de megdöbbentem, mikor beszálltam az autóba munka után. Olyan légörvények keletkeztek a Toyota körül, hogy a vezetőoldali ajtó mellett háromszor magasabb volt a hó, mint bárhol máshol, úgyhogy került a cipőmbe is egy kevés. Jó kis vizes hó volt, és egészen délutánig esett. Most úgy látom, csönd van odakint. Remélhetőleg nem vihar előtti.

Jöhetne már a tavasz.

Nincsenek megjegyzések: