2007. július 22.

Koral jégkrém: az ár tényleg szuper...

Szuper íz, szuper ár! - ilyen szlogent hallva az ember egyből tudja, hogy itt valami gagyit akarnak eladni neki. A Koral jégkrém tévéreklámja szintén ezt az érzést erősíti, amikor egy táncosnővel reklámozzák a terméket, ahelyett, hogy megmutatnák, hogy miről is van szó. A tévéreklám és a szlogen egyaránt a kor színvonalán van, amennyiben az 1980-as éveket nézzük.
A magyar piacra idén betörni szándékozó lengyel Koralnak ezek után egy esélye marad: ha igaz a reklámban elhangzott szlogen. Szuper íz, szuper ár? A kettő eleve kizárja egymást, így hát muszáj volt megkóstolni.
Ez azonban nem volt olyan egyszerű. Hetek óta figyeltem a boltokban, de sehol nem láttam ilyen jégkrémet. Aztán most hétvégén, Tiszakécskén pillantottam meg a Koral feliratú hűtőládát, és a kínálatból a Rozek nevű Cornetto hamisítványt sikerült kiválasztanom. Vicces egyébként, hogy itt is az eredeti lengyel fantázianévvel forgalmazzák a termékeket - bár érezni, hogy a legtöbbnél igyekeztek nemzetközi szavakat használni. A Rozek nem ilyen, dehát ez nem olyan nagy baj.
Felbontás után az ismert Cornetto formavilág fogad, csak nem olyan szépen folyatták rá a diós-mogyorós öntetet (legalábbis a csomagolása alapján dió és mogyoró van benne). A lényeg, hogy a dió és mogyoró egyáltalán nem érződik, legalábbis én nem ismertem fel. Inkább a tejszínes íz dominál, ami eléggé jellegtelen, és nekem csalódást okozott. Bár a tejszínes fagyi már csak ilyen. A tölcsért megintcsak nem szeretem. Igaz, nem rossz, emlékeim szerint egy kicsivel rosszabb csak, mint a Cornettoé. De én a neves példakép tölcsérét sem szeretem, mert a végére túl összeszűkül és fagyi már alig jut bele. És különben is, én a hagyományos tölcsért szeretem, nem az édeset. De ez az én bajom. Az ára 140 forint, ami nagyjából egy százassal olcsóbb a Cornettonál. Annyival viszont nem rosszabb.

Megkóstoltam még, igaz csak egy harapás erejéig a Helena nevű versenyzőt is. A képek alapján ez a legtetszetősebb jégkrém. A formája alapján talán a tökre (arra a fajtára, ami ilyen alakú, mint ez), vagy a Renault Modus hátsó lámpájára emlékeztető finomság már kibontás után csalódást okoz, mivel nem olyan, mint a képen, hanem teljesen be van burkolva csokival. Mondjuk jobban elcsodálkoztam volna, ha úgy vonják be, mint a képen, mert nem tudom, hogy gyártástechnológiailag miképpen lehetne azt megoldani. Egy harapás után annyit tudtam megállapítani, hogy egy átlagos jégkrém ez is, amit valami 60 éves énekesnővel (Helena Vondrackova) próbálnak különlegesebbé tenni, aki ráadásul nem is lengyel, hanem cseh. Viszont 140 forintért ehhez is hozzájuthatunk.

A honlapjukról érdemes még pár szót ejteni. Az első másodpercben igényesnek tűnik a látvány miatt, a tartalma viszont igénytelenséget sugall, akármerre nézünk. A kezdőlapon rögtön az szerepel, hogy „Elindult honlapunk”, ami már tíz éve is ciki lett volna, függetlenül attól, hogy a cég most jelent meg itt, és indította el honlapját. De ez nem szabad, hogy hírként szerepeljen, hiszen az internetes megjelenés ma már alapvető. Csak úgy tűnik, nekik nagy dolog ez.
Aztán jön a köszöntés: Üdvözöljük honlapunkon! A jövőben a XXI. század elvárásainak megfelelően már az internet segítségével is megtalálhatja cégünkkel a kapcsolatot.
Ha eddig komolyan vette valaki a céget, ezután biztosan nem fogja. A kezdőlapon van még egy kis buborék, „Tudta?” címmel, ami a Vikiszava legendás „Tudod-e?” rovatát idézi. Szóval ebbe a kis buborékba az van beírva, hogy „valami érdekes, a clghez kapcsolódó szöveg, érdekesség”. Vagyis elfelejtették kitölteni, a webdizájner (aki elég igénytelen, mert hiba van még ebben a rövid szövegben is, és értelmetlen is kissé), szóval a webdizájner megtervezte, csak a megrendelő nem érte már fel ésszel és talán idővel sem, hogy normális tartalommal töltse fel. Ez az egész oldalra vonatkozik. Na mindegy, ez gondolom senkit nem érdekel, és nem is idegesít mást annyira, mint engem. Tudom, rossz nekem.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Engem a reklámban a narrátor kiejtése idegesít. Szerintem az is lengyel mint a Helena Vondrácsková

Palásti Viktor írta...

Na igen... ahogy mondja, hogy Korál jégkrém, szuper ár, szuper íz... hát az botrányos. Vagyis hát tehetségtelen emberek készítették a reklámot, ennyi.

Unknown írta...

Nagyon finom a poharas karamell fagyijuk
, nagy és változatos a különböző rétegek miatt. A Bánki tónál ettem most először, ezentúl keresni fogom ezt a márkát. És az ára is nagyon kedvező volt.