2010. november 22.

Utcarészletek Alingsåsból

Mostanában sajnos képtelen vagyok hosszabb, összeszedett írásokat összehozni, ezért úgy döntöttem, csak elkezdem behajigálni ide a képeket. Rendszerezni szerettem volna őket valamilyen módon, de ezekre most csak azt tudom mondani, hogy mindegyik utcarészlet, és mindegyik tipikusan svéd.



Kezdjük mindjárt ezzel. Érthetetlen módon Alingsås utcái tele vannak eldobált, gazdátlanná vált biciklikkel. Ez a példány ottlétünk teljes ideje alatt itt hevert árván, félig bedőlve a bokorba, ami egyébként egy kertes ház kerítéseként funkcionált. Látszólag annyi baja volt, hogy a hátsó kereke jelentősen elgörbült, a sárvédője pedig felcsavarodott. Ilyen drágán dolgoznának kint a kerékpárjavítók, hogy nem viszik el megcsináltatni, hanem inkább eldobják?



Az éjszakai képet készítettem előbb. Ha összehasonlítják a kettőt, látható, hogy az első keréken legalább 180 fokot forgattak. Nem pont úgy áll maga a bicikli sem. De nem vitték el. És még legalább öt másik ilyen biciklit láttunk a város különböző pontjain. Egyet használatba is akartunk venni, de sajnos mindkét kereke lapos volt, pumpát pedig nem tudtunk szerezni hirtelen.



Kívülről hagyományos templom, de belülről... megérne egy misét, illetve egy külön cikket. Tudom már, hogy ha legközelebb Alingsåsban járok, mit kell alaposabban dokumentálnom.



A 23 ezres kisváros központjában a legtöbb utca macskaköves, mert így hangulatosabb, mint ha aszfaltból lennének.



Vagy ez nem macskakő?



Kati és Zoli itt kivételesen nem tudták, hogy őket fotózom.



Aprópénzt mintázó csatornafedél. Jó poén.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kifejezetten szépek a kockaköves fotók!
Facebook: Bazalt Gránit Kockakő

Gegee írta...

Hali.
Elhagyatott, széttaposott kerekű bicajok gyakorlatilag az egész országban előfordulnak.Én se értem az okát.A bringajavítás ingencsak drága, de csak annyira, mint bármilyen más szolgáltatás.Nekem spec néhány küllő pótlás és centrirozás árából, odahaza jó állapotú használt gépet vehettem volna.