2008. július 2.

Egy érdekes lelet


Az úgy kezdődött, hogy épp a Tescoban nézelődtem, amikor megpillantottam. A polcról azért kellett levennem, mert egy olyan terméket, aminek a nevében két hiba is van, azt mindenképp érdemes közelebbről is megnézni. Mexicói? Chilis? És mégegyszer: mexicói? Jó ég! A chilis önmagában még nem hiba, dehát lehetne magyarul írni csilisnek. Mentségükre legyen mondva, biztos, hogy senki sem járt még a cég emberei közül Mexikóban különben tudhatnák, hogy milyen íze van a csilinek. A csili ugyanis csípős.

A doboz tetejét örvendetes módon kis füllel látták el, aminek segítségével a tetőt konzervnyitó nélkül is könnyűszerrel feltéphetjük. Kinyitva a szokásos látvány tárul elénk. Nekem ilyenkor mindig a tévében mutatott, gusztusos macskakaják jutnak eszembe, de ez soha nem riaszt vissza. Különben is, nem nagyon ettem még olyan babkonzervet, ami nem ízlett volna.
Perverz módon még azokat is szoktam szeretni, amik konzervízűek. Ez azért fontos, mert ennek a terméknek kifejezetten erős, ún. konzervíze volt. Nem tudom, hogy ez az ízvilág hogy jön létre, mi az oka, de nem is fontos. Van, aki emiatt biztosan nem fogja szeretni, mert sokkal jobb csilis babkonzervek is léteznek, de szerintem egész ehető, nem találtam kivetnivalót benne.

A darált hús viszont egészen fura. Olyan apróra van darálva, hogy a végén megmaradt szaftban vettem csak észre, hogy milyen apró szemekből állt. Körülbelül, mint a levespor. Az alján konkrétan kosznak néztem, de nyilván nem az volt, hanem maga a darált hús. Ezért aztán az íze ott van minden egyes falatban, de mégsem az igazi. Kár volt ennyire szétzúzni.
Most jutottam el oda, hogy le kéne írnom az árát. De a fenébe is, az ilyen teszteknél mindig elfelejtem felírni, hogy mennyibe került a termék. Most vagy visszamegyek megnézni, vagy elmagyarázom, hogy ilyenkor tulajdonképpen nem is az ár számít. Végül is étel, amit nem is eszünk túl gyakran, csak ilyenkor, a nyaralási szezon kezdetével kezdjük felmérni a kínálatot. Én azt mondom, akinek van bejáratott kedvence, emiatt ne pártoljon át. Ha nincs, és szereti a konzerveket, kóstolja meg. De bízton állíthatom, hogy ez a versenyző soha nem lesz bajnok a saját kategóriájában. Akkor sem, ha esetleg kedvező az ára, ami egyébként gyanítható.

Nincsenek megjegyzések: