2009. július 13.

Big Ben



Még mielőtt elindultunk volna Londonba, nagy várakozással tekintettem a Big Bennel való találkozásomra. Biztos voltam benne, hogy jobb képeket fogok készíteni, mint amiket eddig láttam róla. Persze a valóság mindig ráébreszt, hogy azért ez nem olyan egyszerű. Főleg, hogy nem volt nálam állvány, a hídkorlát teteje pedig természetesen nem lapos, hogy meg tudjam tartani rajta a gépet, hanem lekerekített. Ez eléggé megnehezítette a helyzetemet. Ezért ennél a képnél a földre tettem a fényképezőgépet, az egyik ujjamat betettem a lencséje alá, hogy fentebb nézzen, és közben megpróbáltam a lélegzetemet is visszatartottam, nehogy fél millimétert is megmozduljak. Bár itt azért pont sikerült. Viszont nem akartam hinni a szememnek, mikor pont előttem és pont jó helyen állt meg ez a klasszikus londoni taxi. Amíg az utasok kikászálódtak és fizettek, csináltam pár képet. Az emberek persze folyamatosan ballagtak el előttem, azért van a sok folt az előtérben. De nem bántam, mert ettől él a kép. Ezen a környéken este több embert láttunk, mint nappal.



Itt láttuk meg először a London egyik jelképének számító óratornyot. Egyébként a Big Ben nem ennek a neve, hanem a benne lévő harangé. Baloldalon az új jelkép, a tíz éve épült London Eye nevű óriáskerék.















Csak hogy legyen egy színes kép is: a parlament épülete a Big Bennel és a Westminster híddal.

Nincsenek megjegyzések: