2009. május 27.

„Volvo - The Game” játékteszt



Az autós elektronikus médiában már hónapokkal ezelőtt felröppent a hír, hogy a Volvo megbízásából a SimBin nevű játékfejlesztő cég egy ingyenesen letölthető autós játékot ad ki május 26-án. A sokak által várt dátum elérkezett, én pedig le is töltöttem ma a játékot, reménykedve, hogy legalább olyan jó lesz, mint a BMW hasonló kezdeményezése, az M3 Challenge.



Hogy miért ilyen jó fej a svéd autógyár? Higgyék el, jó ez nekik is. Egyrészt ingyen reklám az összes modelljüknek, másrészt imidzsnövelő hatású, és egyben erősíti az érdeklődést a mostanában megjelent Volvo S60 Concept nevű prototípus iránt, ami a következő Volvo s60 utódja. Ez a típus látható a nyitóképeken. Nem túl szép. Legalábbis ahhoz képest, hogy a jelenlegi S60-as a világ egyik legszebb formájú autója.
Persze mindennek ellenére nagyon kíváncsi voltam, hiszen soha nem vezettem még Volvo prototípust. Élőben sem, nem hogy számítógépen. A korábban megjelent képek ígéretesek voltak, a ma megjelentek pedig egyenesen lázba hoztak.



Ugyanis nem csak az új autót lehet kipróbálni, hanem a Volvo régebbi, legalább minimális versenymúlttal rendelkező gépeit is. Főleg az öreg 240-es, meg a 850-es kombi keltette fel a figyelmemet. Milyen jó lehet már ilyen hatalmas tepsikkel végigcsapatni egy versenypályán...



Aha... tök jó lenne... Ha lehetne vezetni ebben az átkozott játékban. Hadd lőjem le a poént: aki élethű autószimulátorra számít, hozzá se fogjon letölteni a Volvo - The Game nevű játékot, mert pont ugyanolyan gagyi, amit a neve sugall.
Tíz percet játszottam vele kétszeri nekifutásra. Először kipróbáltam a prototípust. Elindultam egy versenyen, ahol három kanyar után megelőztem az egész mezőnyt, miközben konstatáltam, hogy a fizikai modellezést nem vitték túlzásba a játék készítői. Borzalmas kanyarodni vele. Részben olyan, mint ha sínen húznák, részben meg olyan idegesen mozog, hogy ember legyen a talpán, aki átérzi a két végpont közötti minden átmenetet nélkülöző ingadozást.
Pedig a képek olyan ígéretesek voltak. Keresztben csúszó 240-es, és kétkeréken kanyart vevő 850-es. Felejtsék el. Nem mondom, hogy nem lehet megcsinálni, de árulja már el nekem valaki, hogy a képen a kombi Volvo mitől állt kétkerékre, amikor teljesen lapos az ottani rázókő? Megpördülni pedig lehet a játékban, de erőcsúsztatni tudatosan... hát legalábbis billentyűzettel biztosan nem.
Persze lehet, hogy nem szántam elég időt a játék kiismerésére, de a BMW M3 Challenge sokkal kifinomultabb vezetés és fizikai modellezés terén. Cserébe legalább jól nézhetne ki a játék, lehetne lenyűgöző a grafika, de ezt sem tudja igazából. Bár bevallom, annyira elkedvetlenített rögtön az elején, hogy a grafikai beállításokkal nem is foglalkoztam. Teljesen mindegy egyébként, tőlem lehetne élethűbb az életnél kinézetre, ha nem okoz több élvezetet, mint anno a Lotus nevű, ketten is játszható valami úgy 15 éve. Ma már mobiltelefonokra is jobb játékokat készítenek annál.

Röviden összefoglalva: Volvo fanatikusok azért nézzék meg, milyen. Nekik talán még egy kis örömet is okoznak majd a szép képek az aktuális Volvo kínálatból, amik a pályák betöltődése alatt jelennek meg. Aki meg jó ingyenes autóversenyzős programot szeretne, annak továbbra is a BMW M3 Challenge a jó választás.
A Volvo - The Game nevű játékról sokat elárul, hogy a bemutató videójában nem is mutatják meg mozgás közben az autót, csak belső kameraállásból. Ez nem lehet véletlen.

Volvo - The Game Trailer from DriveRoom on Vimeo.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

jo kezdet