2007. június 22.

Szupervihar


Tegnap megdőlt a melegrekord, hogy aztán estére hatalmas vihar formájában érkezzen az enyhülés. Bár a mai előrejelzések megint 30 fok feletti melegről beszélnek nap közben, talán egy kicsivel jobb lesz a helyzet, mint az elmúlt napokban.
A tévében, rádióban és az interneten egyaránt figyelmeztettek mindenkit, hogy egész Magyarország területén komoly viharok várhatók, erős széllel. Érdekes módon nagyon hirtelen érkezett meg. Fél 9 körül hívott Zoli, hogy menjek be a pizzériába. Erre gyorsan letusoltam, de mire végeztem és kinéztem az ablakon, megláttam a nyugatól érkező intenzív zivatarláncot, vagyis marha sötét felhőket. Felhívtam Zolit, hogy én inkább nem megyek, de lehetőleg ők is hagyják el a helyszínt, mert valószínűleg csak az marad meg az utcán, aki úszni tud.
Egy ideig csak villámlott, dörgött az ég meg erősen fújt a szél, de persze az esőre sem kellett sokat várni, ami 10 óra után átváltott jégesőbe is, de nem volt komoly, és nem is tartott sokáig. Szép vihar volt, már ha lehet ilyet mondani. Az erkélyről néztem egy nagyon jó kis nádfotelból. Nem nagyon láttam még ilyet, hogy szinte másodpercenként villámlik. Legutoljára Michael Schumacher láthatott ennyi villanást ilyen rövid időn belül, mikor az utolsó versenye után interjút adott az újságíróknak.
Csakhamar kitaláltam, hogy fényképezni kellene, úgyhogy lőttem is pár képet az erkélyről. Sajnos a táj meg minden egyéb nem a legjobb. Egy lakótelep tetejéről kellett volna fotózni a várost, de sajnos erre nem volt lehetőségem. Pedig igazán jó képek születhettek volna, mert villámból volt elég. Így be kell érniük ezzel a fotóval, amit a szokásosnál nagyobb méretben töltöttem fel, hogy rákattintva jobban megfigyelhessék ezt az érdekes kanyarokkal tűzdelt, extrém vastag példányt.

Nincsenek megjegyzések: