2008. szeptember 21.

Esőben gokartozni

Régi vágyam volt már, hogy egyszer megtudjam: milyen érzés slick gumikkal menni vizes aszfalton.

Nyáron egyszer ugyan vártunk egy órát az esőre a pálya szélén, de az csak egy futó zápor volt, ami nem locsolta fel kellően az aszfaltot. Ma viszont arra ébredtem, hogy esett a eső, és a változatosság kedvéért semmi dolgom nem akadt. Ezért felhívtam Marcellt, és fél óra múlva ott is teremtünk a Csemő melletti pályán.
Szerencsénk volt, a pálya megfelelő (vizes) állapotban fogadott bennünket. Nem nagyon vizes, csak amennyire kellett ahhoz, hogy a slick (sima, mintázat nélküli) gumik megfelelően csússzanak.

Ne mondjam, hogy rögtön a második kanyarban, — ami ennek a hosszú egyenesnek a végén van — sikeresen megpördültem. Direkt lassabban próbáltam venni a kanyart, de amikor eltekertem a kormányt, a gokart ugyanúgy ment tovább a gumifal felé. Aztán egy pöccintés a féken, és már szemben is álltam a menetiránnyal. Őrület, hogy mennyire csúszik. A következő két körben próbáltam óvatosan melegíteni a gumikat, hátha előbb-utóbb jelentkezik valami tapadás. Marcell az első 5 perces futamon gyorsabb volt nálam, esélyem sem volt tartani vele a lépést. A második menetben viszont nem tudom hogyan — talán a gokartcserének köszönhetően — a kezdeti bizonytalankodás után ráéreztem, és még sikerült is némi előnyt kiautóznom. A legjobb az volt, amikor körökön keresztül egy méteren belül mentünk egymáshoz képest. Persze nem az volt a lényeg hogy ki van elől, hanem hogy megtapasztalhattam, hogy már az enyhén nedves aszfalt is mennyire tud csúszni. Szinte mindegyik kanyarban ellenkormányozni kellett, mert alulkormányozottból egy másodperc alatt ment át hevesen túlkormányzottba a gép. Ilyen az eső: a tapadáshatár sokkal vékonyabb mezsgyén mozog, mint száraz körülmények között. Nagyobb móka, mint bármelyik vidámpark. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egyszer próbálja ki!
Videó sajnos nincs a mai akciónkról, de mutatok valami hasonlót: Michael Schumacher és Damon Hill csatája az 1995-ös Belga Nagydíjon. A különbség: Schumacher slick gumikkal megy, Hill pedig vizes pályára valókkal. Schumi így is bohócot csinált Hillből, míg az angol végre meg tudta előzni.

Nincsenek megjegyzések: