2008. szeptember 24.

Fehér Audik az esőben

Ma rájöttem, hogy az időjárás is elég nagy tréfamester tud lenni. Persze csak akkor, amikor nem kéne.

A szerda délutánom volt az egyetlen a héten, amikor semmi különös dolgom nem lévén nyugodtan elmehettem lefotózni az Audi karavánt, amelyik ezen a héten a kecskeméti Brill Kft-nél vendégszerepel. Szép idő volt, tehát semmi akadály nem állt utamba. Két-három kilométerre lehettem a Brilltől, amikor észrevettem, hogy egészen beborult az ég. Nem baj — gondoltam —, ez még nem zavar, sőt, legalább drámaibb lesz az ég a képeken, ami jól megy majd az autókhoz. Aztán ahogy bekanyarodtam a szalon utcájába, elkezdett cseperegni az eső. Amint pedig beálltam a parkolóba, már rendesen szakadt. Ha vízálló lenne a fényképezőgépem, a legnagyobb örömmel áztam volna szarrá, de mivel nem szereti a vizet, így azért óvatosabb voltam. Gyorsan lőttem pár képet, majd fedezékbe húzódtam.
Erről a karavánról egyébként azt kell tudni, hogy az Audi komlpett modellpalettája felvonul, ráadásul mind hófehér színben (aminek rendkívül örülök), sportkivitelben, full extrával, S3-tól R8-ig. Így járják körbe az országot, és ezen a héten a Brillnél lehet megnézni őket.

Igen, itt az R8-as is, amit azt hiszem, most láttam először élőben. Lenyűgözően szép autó. Fehérben meg főleg. Ha már a színeknél tartunk, hadd mondjak erről valamit. Kellett vagy egy évtized, mire az unalmas szürke/ezüstmetál végre kiment a divatból. Az új menő szín a fehér. És hogy miért? A két ok: iPod és Dubai.
Az iPod-ot senkinek nem kell bemutatni, ugye? Az Apple által kifejlesztett zenelejátszó, mely ugyan nem volt úttörő tudását tekintve, viszont egyértelműen kijelölte az utat design és kezelhetőség terén. Egyszerű, mégis elegáns forma, fehér színben. Lehet ennél letisztultabb a végeredmény? Nem nagyon.
Az Apple jól ráérzett, hogy ez önmagában elég lesz ahhoz, hogy az iPod legendává váljon egy olyan piacon, amit előtte akár telítettnek is gondolhattak volna. A fehér mp3 lejátszó a fehér fülhallgatójával státisszimbólummá vált a fiatalok körében összetéveszthetetlenül egyedi, minimalista stílusa miatt.

Dubai a másik fontos tényező a fehér szín világméretű térhódításában, legalábbis az autók esetében. Ennek oka rém egyszerű. Dubaiban mindig is a fehér autókat részesítették előnyben, azon praktikus oknál fogva, hogy a fehér szín veri vissza leginkább a napfényt, ezáltal a fehér színű anyagok melegszenek fel a napon legkevésbé.
És mivel az elmúlt évek nagyszabású beruházásainak és a gigászi terveknek köszönhetően manapság Dubai a világ egyik legmenőbb helye, a térséget nagy érdeklődés övezi. Az ember pedig mit lát, ha megnéz egy Dubairól készült filmet, esetleg személyesen ellátogat oda? Há' nézd már, ezek a piszkosul gazdag emberek, nem fekete Audival járnak, hanem fehérrel! Fehér a Land Cruiserük is a sárga homokon. Lamborghiniből, Ferrariból és Rolls-Royce-ből is fehéret látni leggyakrabban. Ki ne irigyelné őket? Innentől pedig tudat alatt áramlik az agyba, hogy a fehér Audi menőbb, mint az ezüst meg a fekete, amiből meg Európában szaladgál sok.
Ezért viszont azt gondolom, a fehér nem lesz okvetlenül olyan hosszú ideig uralmon, mint az ezüstszürke. A fehér mégiscsak kényesebb szín, amin azonnal meglátszik a kosz, ellentétben az ezüsttel. Bár Dubai nyilván menő lesz még egy darabig, úgyhogy ezért maradhat a fehér is egyelőre.
Régóta várom egyébként, hogy az autógyárak mikor fedezik fel végre a szép zöld színt (a Mazdának most sikerült, de szürkésebb zöldre gondolok, nem ilyen rikítóra). De főleg azt várom, mikor keverik ki végre a szép barnát. Annyira el tudnék képzelni egy A6-os Audit barnametálban. Sőt, kétféle barna is lehetne, egy világosabb, meg egy sötétebb. Divatszín válhatna mindkettőből, habár inkább csak a nagyautók között. A kisautók maradjanak élénkebb színűek.

Na, de térjünk vissza a fehér Audikhoz. Illetve térjenek Önök a Brillbe, élőben úgyis szebbek, mint ezeken a képeken.

Nincsenek megjegyzések: