2008. szeptember 7.

Találkozás Berényi Andrással


Tudtam én, hogy magammal kell vinnem a fényképezőgépemet, mikor Vanda és Timi hívtak, hogy menjünk ki a Cifrakertbe, a Nagykőrösi Napok című rendezvénysorozatra. Ilyenkor ott mindig nagy a tömeg, gyakran történik valami érdekes, a közönséget pedig olykor nem is kicsi sztárok szórakoztatják. Így történhetett, hogy találkoztam R. Kárpáti Péterrel, vagy ahogy talán többen ismerik, Berényi Andrással. A címben is azért írtam a barátok köztös nevét, mert Nagykőrösre bizony Berényi-minőségében érkezett a színművész. Meg hallottam, ahogy a Cifrakert bejáratánál egy részeg nagyon magyarázta egy másiknak, hogy „az az igazi neve, hogy Berényi András”.
Na de kezdjük az elején. Lassan szivárogtunk befelé a sátrak között, ahol mindenféle hülyeséget lehet ilyenkor kapni a Buddha szobortól a vattacukorig. Aztán ahogy ballagunk, egyszer csak hallom, hogy egy ismerős hang szólítgat. Amikor konstatáltam, hogy Bobika az, még nem értettem, mi oka van az izgatottságának. De csakhamar kiderült, mikor odaléptem hozzá és azt mondta: „gyere, nézd meg, ki eszik nálunk!”. Akkor vettem észre, hogy bizony a Barátok Közt Andrása az.

Közben hirtelen többen is megkértek, hogy fotózzam le Berényi urat, amikor pillanatokon belül megkapja a pizzáját, amit a Kinizsi Étterem kitelepült sátrában készítettek neki. Persze örömmel vállaltam, és vártam a megfelelő pillanatot. Közben azért odamentem hozzá, bemutatkoztam (igen, kezet is fogtam vele), és megkérdeztem, hogy megengedi-e, hogy készítsek róla pár felvételt. Ő mindenféle hezitálás nélkül beleegyezett. Aztán jött a várva-várt pizza, aminek szemmel láthatóan nagyon örült. De szerencsére volt türelme még pózolni a fotókhoz a pizzával.
Be kell vallanom, kicsit lámpalázas voltam a fotózáskor. Méghozzá azért, mert nem voltak valami fényesek a körülmények. Szó szerint kevés volt a fény, állvány kellett volna, vagy legalább egy vaku, de azt meg ezúttal nem hoztam magammal. Szóval marhára féltem, mikor beállítottam a gépemen az 1/30-ad másodperces időt. Olyan hosszú záridőt kellett használnom, ami kézből fotózva szinte biztosan bemozdul. Dehát mivel szűk egy percem volt a képek elkészítésére, visszatartottam a levegőt, és próbáltam úgy fotózni, hogy ezt most ki kell tartanom, nem mozdulhat be. Három képet készítettem, amikor a sátor előtt áll, és hihetetlen, de abból kettő viszonylag éles lett. Utána András leült egy asztalhoz, ahol egy szék háttámláján meg tudtam támasztani a gépet, hogy stabilan álljon. Úgyhogy az ott készített képek még jobbak lettek. Nagyon féltem, hogy nem fognak sikerülni, de azt hiszem, tényleg nem lettek rosszak ahhoz képest, hogy normál esetben elő sem vettem volna a fényképezőgépet ilyen fényviszonyok meg egyéb körülmények mellett.
A lényeg, hogy nagyon élveztem, hogy készíthettem egy híres emberről néhány képet. Meglepett, hogy mekkora könnyebbséget jelent, ha a fotóalany tudja, hogy mit várnak tőle, mi a szerepe, és meg tudja játszani magát anélkül, hogy ez látszana. Hozzá van már szokva, hogy kamerák előtt mozog, de nem gondoltam hogy ez ennyire észrevehető fotózásnál. Nagyon jól együttműködött, le a kalappal előtte!

Hanem azt még el kell mondanom, hogy ha igazi rajongó lennék, most egy világ dőlt volna össze bennem. A Barátok Közt mintapolgára, minta-családapája (oké, tudom, szétmentek a Zsuzsával, meg van egy házasságon kívüli gyereke is, az Emma. Sőt, a volt feleségének is van egy házasságon kívüli fia, a Banderasz), minta-cégvezetője, mintamókusa... - szóval hogy az András dohányzik! Döbbenetes! Csináltam is róla lesifótokat, amiket szerencsére nem vett észre, különben pár perccel később lehet, hogy ugrott volna a pizzás fotózás. (A felső dohányzós képen egy kiskutyát néznek, azért guggolt le.)

Főleg itt furcsa, amikor a 10 év körüli rajongó kislányoknak - akik aláírásért mentek oda hozzá - cigivel a szájában adott autogrammot. Milyen példakép lesz így szegény kislányoknak, akik eddig talán olyan férjről álmodtak, mint András, aki kizárólag öltönyben és nyakkendőben képes vacsorázni? Most rájöhettek, hogy ő is ember. Persze nem baj, ha megtudják, hogy a valóság sem jobb, mint a dohányzás népszerűsítését egyébként maximálisan kerülő Barátok közt.

Nincsenek megjegyzések: