2008. március 25.

Svéd verdák II.


Stockholm a Volvo taxik birodalma is, efelől senkinek ne legyen kétsége. Figyeljék meg a középső autón lévő lámpasort. Ez is jellemző errefelé: a svédek nemcsak a Volvót, a fényt is szeretik.

Átlagos délutáni dugó a belvárosban. Jól látható, hogy elég vegyes a kép autók terén. Az egyetlen, ami közös, 10 évnél idősebb autót nem nagyon lehet látni. Napokig figyeltük az autókat, és kerestük a legrosszabbat, illetve legöregebbet. Sokáig egy kocka Audi 80-as állt az élen, aztán egyszer csak elsuhant mellettünk egy Citroen AX, ami egyértelműen a legócskább volt. De nekem azért jól esett látni. Ha jól megnézik ezt a kocsisort, azért valami feltűnhet...

...mégpedig ez az R32-es Golf. A típusjelzésébe van rejtve, hogy 3,2 literes, 250 lóerős hathengeres motor hajtja a négy kerekét. A havas utak királya annak, aki nem akar terepjárót.

Golfból láttunk sok GTI változatot is. Ha figyelmes, a képen észreveheti, hogy a Volkswagen konszern autóit előszeretettel vásárolják a svédek is. És talán észrevette már a kátyút is az úton. Többet nagyon mi se láttunk.

A mi autónkból is előfordul a svéd utakon. Na nem a Suzuki Swiftről beszélek - abból csak egyet láttunk az öt nap alatt. Meg egy Wagon R+-t, azt is a magyar nagykövetség udvarán.

Ha már eddig is sok VW volt, jöjjön most egy Beetle, ami szintén nem ritka.

Itt pedig Zoli álmának beteljesülését láthatják. Szerencsétlen kölök napokon át vadászott szöges gumiba való szögeket, hogy segítségükkel jeges-havas úton eredményesebben vehesse be a kanyarokat négykerekes Swiftjével. Mikor már úgy tűnt, hogy fel kell adja a keresést, véletlenül találtunk egy gumis műhelyt, ahova bementünk, és a mester tudott szögeket adni! A képen Zoli először lép ki az utcára úgy, hogy nála van a szajré.

Így néz ki egy szög, amit a néhány arra alkalmas téli gumiba lehet valahogy operálni. A talpa és a vastag szára a gumin belül bújnak meg, az úthoz egyedül a felső apró pöcök ér csak. És képzeljék, Stockholmban az autók kb kétharmada szöges gumikkal volt felszerelve. Tervezik, hogy Svédországban is betiltják a szöges abroncsok használatát, mivel nagyon eszik az utat. Aszfalton olyan hangjuk van, mint ha az autó apró kavicsos úton menne, úgyhogy a kocsik menetzaja elég különös volt.

Ez a kép a gumis mester műhelyében készült. Minden idők legszebb Alfa Romeoja - az egyik kedvenc autóm - ennek ellenére a pontos nevét még mindig nem tudom. Szégyen. Egy lengyel versenyző raliautója volt.

A képeken nem látszik annyira, de tökéletesek a karosszéria arányai. Kicsi, lapos, ugyanakkor ehhez képest széles. A motorháztető és a csomagtartó hossza pont megfelelő. Az egész autó, ahogy van egy műalkotás. Gyönyörű úgy, hogy nincs is benne semmi különleges. Ezért kéne nekem nagyon egy ilyen. Csak gyári állapotban, tuning nélkül és sötétkék színben. Azért, mert láttam egy ilyet Párizsban úgy öt éve, Amikor megláttam, leültem egy padra, ami pont mellette volt, és vagy fél órán át néztem. Aztán jött a tulajdonosa, egy ősz hajú úr, és beszélgettünk egy kicsit. Azt mondta, hogy újonnan vette, mikor még ő is fiatal volt, és azóta használja. Elhiszem, hogy nem akarta eladni.

Végezetül meg kell jegyeznem, hogy rendkívül sok amerikai autót láttunk Stockholmban. Személyautóktól kezdve terepjárókon át a kisbuszokig minden előfordult, főleg a 80-as évek tájáról. A svéd főváros, vagy ahogy mondani szokták, észak Velencéje autóparkját tekintve is sokszínű.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csajokról nem írsz??? öreg

Palásti Viktor írta...

Svéd csajokról nincsenek képeim sajnos. Pedig lett volna választék.

Névtelen írta...

a szöszik,mi?:D