2007. szeptember 5.

Teszt: Sport Duomax


Régen teszteltem már csokit, úgyhogy ideje volt valami új, vagy számomra legalábbis ismeretlen példányt felkutatni. Mivel úgyis mentem a Mocsai boltba virsliért az esti hot-dog partihoz, kerestem egy áldozatot.
Kétségbeesetten szemléltem a bolt silány csokiválasztékát, de szerencsére megmentett az újdonságokról mostanában mindig gondoskodó Kraft cég a Sport szelet egy újabb alfajával.
Érdekes jelenség, hogy mostanában az édesiparban nem nagyon jelenik meg senki új márkával, hanem inkább régi, jól bejáratott nevekről húznak le minél több bőrt. Így történt ez most is. Sport szeletből van már jégkrém, amit korábban teszteltem és elnyerte a tetszésemet, most pedig itt a Sport Duomax, aminek - azon kívül, hogy csokit és rumaromát tartalmaz - semmi köze a klasszikus Sport szelethez. De nem baj, így elég volt kevesebbet költeni reklámra, nem kellett komplett új arculatot tervezni a csokinak, ezért talán 3 forinttal is olcsóbb így, mint ha új néven vezetik be.


Gyorsan az ízéről, mert az utolsó falat van a számban így még friss az élmény. Rossz. Legalábbis jaj, keveredik benne minden ízű aroma. Nem egy letisztult ízvilágú csoki. Már a megnevezéséből sejthető, hogy érdekes lesz: tejcsokoládéval bevont rum ízű karamelles (29%), kakaós kekszes (22%) szelet ropogós rizsdarabokkal. Csoki, rum, karamell, keksz, rizs - csoda, hogy elfér ennyi minden akár egyetlen falatban is. Túl édes, aztán túl rumos, majd közvetlenül ezután túlságosan beleragad a karamell a fogamba, lenyelés után a rumaroma erős emléke marad meg. A rum íze nem feltétlenül zavarna, mert ettem már olyan rumos csokigolyókat, aminek az utóíze tök jó. Ennél a csokinál meg nem jó az utóíz. Ennyi.
Van még egy, amit nem bontottam fel, de nem fogom megenni. Csokiteszteléshez mindig két példányt veszek. Egyet a csomagolásos fotókhoz, egyet pedig megeszek közben. Kell a kettő, mert ha túl finom, akkor félő, hogy hamarabb megeszem, mint hogy ihletet adna, és később már nem tudok pontosan visszaemlékezni a fogyasztása közben ért élményekre.
Itt most megint jó lenne enni még egy falatot, hogy tudjak még írni róla. De inkább nem írok többet. Persze ez attól még nem rossz csoki, csak én nagyon válogatós vagyok.
A csomagolása jó minőségű, felbontva kis papírtálcán helyezkedik el a kettévágott csoki. Egy másik blogon megjegyezték, hogy ez a papírtálcás dolog azért van, mert megtartja a csomagolást, ami így nem esik össze a két kis csokidarabon, vagyis nagyobbnak látszik a termék. Ez igaz. Jó, hogy nem kellett annyit megennem belőle, amennyit a csomagolás alapján gondoltam.


Extrém módon morzsálódik a kis nyavalyás

Most nézem, az ára nincs rajta a csomagoláson, én meg nem is figyeltem, hogy mennyibe került. Kijöttem a gyakorlatból. A neten szétnézve 95-110 forint között kínálják, ami majdnem sok érte.

2 megjegyzés:

ClockworkRobot írta...

Leginkább úgy fest, mint a Chokito meg a Mars zabigyereke egy Sport kinőtt papírjába csomagolva... :) Amúgy jó az új logó.

Palásti Viktor írta...

Köszi! Nekem is a Chokito ugrott be első ránézésre. Örültem is ennek, amíg bele nem haraptam.