2007. szeptember 4.

Esik az eső


Megállíthatatlanul közeleg az ősz. Ekkora közhely után muszáj elmondanom, hogy hétvégén lesz az unokatestvérem (Edit) esküvője, és szeretném, ha addigra elállna, hogy jó fotókat tudjunk készíteni, meg egyáltalán. Egy esküvőn ne essen az eső. Az esküvő ugyanis vidám dolog, az eső meg szomorú, ezért senkinek sem hiányzik a kellemetlensége.
Az eső viszont szép is tud lenni, ha az ember a meleg szobából szemlélheti, és közben nem ázik el. Számomra huszonöt éve megunhatatlanul érdekes, amikor az égből vízcseppek hullanak alá. Meg is örökítettem a mai esőt két képen. A felsőt a kapu alatt kinézve fotóztam. A fókuszt manuálisan beállítottam arra a vonalra, ahová a kapu tetején lévő cserepekről leesnek vízcseppek. Aztán kattintottam párat, várva a szerencsére, hátha elkapok véletlenül egyet. És kb. tizedik próbálkozása sikerült is. Rákattintva nagyobb lesz.


Ezt sokkal könnyebb volt lefotózni: a csatornából kiömlő víz pont az egyik levélre folyt, ahonnan a víz érdekes alakzatban repült tovább. Nagy hiba, hogy túl hosszú záridővel készült, ezért a víz elmosódott, és nem látszik élesen a levélről visszacsapódó cseppek alakja. De nem akartam feláldozni a minőséget, és sötétebbre sem szerettem volna, úgyhogy ez ilyen lett. Nem volt elég fény a rövidebb záridőhöz. Márpedig a fényképezést azért nevezik fényképezésnek, mert fény kell hozzá.

2 megjegyzés:

ClockworkRobot írta...

Az első kép profi lett. Nagyon tetszik. El sem szoktam gondolkodni rajta, hogy egy-egy esőcsepp ilyen megdöbbentő lehet, pedig igen. Csupa mulandó csoda minden csepp.

A másik kép is tetszik pont azért, mert kicsit hosszabb lett a záridő, mint az ilyen képeken szokott. Levélen ülő cseppeket már láttam fotókon, de itt olyan kicsit a víz, mintha füst lenne, és ilyet még soha.

Sok boldogságot unokatesódnak, ja és száraz, napos időt!

Palásti Viktor írta...

Köszönöm szépen! Örülök, hogy tetszenek a képek. Hosszú záridővel gyors folyású patakokat meg kis vízeséseket jó fotózni, mert selymes és sima lesz tőle a víz. Persze az már nem a valóságot mutatja, de érdekes. A második képen lévő elmosott cseppekről nekem is a füst jutott eszembe.
Unokatesóm nevében is köszi a jókívánságokat. Majd láthatsz képeket arról az esküvőről is.
Üdv: Viktor