2008. december 15.

Kecskemét karácsony előtt



Ma délután átmentem Kecskemétre, mert akadt egy apró elintéznivalóm. Utána meg – mivel időm annyi volt, mint a tenger –, elmentem a főtérre állvánnyal és fényképezőgéppel felszerelkezve, hogy karácsonyi hangulatokat fotózzak.



Ehelyett egyből egy ellentétre lettem figyelmes: a szeretet ünnepének jelképe a főtéren, és uszító hangulatú matrica a villanykarón. Annyira zavaró, mint amennyire a villanykaró ezen a képen.









Elnyomja az üzlet fénye a karácsonyfáét. A két lány is inkább a mobilokat nézegeti, mint hogy a díszkivilágításban gyönyörködnének. Amúgy én állítottam őket oda, de tényleg megnézték a kirakatot egy pillanatra, miután továbbmentek... csak azután megkértem őket, hogy nézegessék még egy kicsit. Persze talán hatásosabb lenne azt a benyomást keltenem, hogy kivártam a megfelelő pillanatot és szerencsém volt. De egyvalamit ne feledjenek: a megfelelő pillanatot meg is lehet rendezni, és a szerencsének is be lehet segíteni. Ez az élet minden területére igaz. A fotózásra meg pláne.







Ez az egyik kedvencem képem. A sátorban álló árusnak és a portékát nézegető vevőnek csak a sziluettje látszik. Bábok a karácsonyi forgatagban.



Ez pedig Gabi hintája akció közben. Most megint megfigyeltem, és rájöttem, hogy felmegy teljesen vízszintesig, sőt, még tovább is. Ami azt jelenti, hogy a benne ülők pár pillanatig átélik a szabadesés érzését. Gabi, szerinted hogy ebbe belegondoltam, mennyire bátorított fel, hogy felüljek rá?
Egyébként fotózás közben odajött hozzám egy kicsit illuminált fiatalember, és beszédbe elegyedett velem. Megmutattam neki pár képet, és megdicsért, hogy élethűbbek a képeim, mint a valóság. Jól esett, akármit is jelentsen ez.

3 megjegyzés:

ClockworkRobot írta...

Nekem is bejöttek a képek, pedig józan vagyok :) A mobilüzletes és a hintás tetszik legjobban.

Névtelen írta...

Nagyon sokáig gondolkodtam, hogy írjak-e vagy se. De aztán rávettem magam:)

Szóval.. jók, jók.
De nekem az ilyen karácsonyi fényes képekről mindig hiányzik valami.
Igen tudom, egy kép sose tudja visszaadni azt a hangulatot, amiért csinálja az ember. Viszont ha például egy naplementét hatásosan fényképezünk le, akkor el tudjuk képzelni azt a látványt, azt a hangulatot, de olyan karácsonyi képet, szerintem még nem láttam, ami hatásos lett volna.

Nem tudom, talán az, hogy igazából lehetetlenség egy ilyen égősort anélkül lefényképezni, hogy beégne!? Vagy másrészről egy tömeg, az emberi mosolyok hiányoznak, nem tudom.

Jah, meg az is, hogy egy díszítés nem attól szép, hogy sok. (de ezt döntse el Kecskemét városa)
Vagyis 1-2 fa majd összeszakad az összevissza rádobált égőktől.

Röviden ennyi:D
Úgyhogy amit az elején írtam, jók, jók, csak... és ezt fejtem ki:)

Névtelen írta...

nem lesz idén giccsparádé?:D ajánlom figyelmedbe:D