2008. december 29.

Muszáj volt...



„Mondd csak, te normális vagy?”, „De nagy bajotok van!” és „Viktorkám, eszedbe ne jusson!” – ilyen, és ehhez hasonló mondatok hangzottak el, amikor meséltem különböző embereknek, hogy megyünk gokartozni Marcellal. Nem tudom, miért probléma ez. Gokartoztunk már esőben, hóban, éjszaka, hát akkor száraz pályán, de mínusz nyolc fokban miért ne? Mi van abban? Csak jól be kell öltözni, és nem lehet probléma. Így felvettem a melegítőnadrág alá még egy pizsamagatyát, a pulóverem alá meg három pólót. Ezek hivatották megalapozni a komfortérzetemet, már amennyire ilyen körülmények között ez lehetséges.



Mikor odaértünk, Pista bácsi előbányászta a gokartokat a garázsból. Nem nagyon használják őket mostanában, az egyiknek még fújni is kellett egy kis levegőt a kerekébe. Aztán beröffentette őket, hadd melegedjenek kicsit. Felvettük a bukósisakokat, amikor észrevettem, hogy Marcellen nincs kesztyű. Pista bácsi kérdezte, hogy ne adjon-e neki, de mondta, hogy nem kell... Persze.
Elindultunk. Tisztában voltunk vele, hogy a versenygumi – aminek az üzemi hőmérséklete olyan 60 foknál kezdődhet – ilyen hidegben kicsit ridegnek bizonyulhat az első pár körben a biztonságos körözgetéshez. Ez akkor tudatosult bennem igazán, amikor az első kanyart alig tudtam bevenni. Aztán a másodikat is csak nagy szerencsével, annyira tolta kifelé az elejét. Közben próbáltam melegíteni a gumikat, és a harmadik kanyarig annyira sikerült is, hogy az első kerekek már tapadtak annyira, hogy úgy megpördültem, ahogy kell. Ahogy gurultam hátrafelé, még a viszonylag hideg motor is lefulladt. Kiszálltam, berántottam a motort, visszapattantam, aztán mentem tovább. A következő kanyar sikerült, de utána megint megpördültem. Megint lefulladt. Hihetetlen. A hátsó gumik még mindig olyanok, mint ha műanyagból lennének. Ennélfogva csúsztak, mint a barom. El kellett telnie vagy hat körnek, mire legalább annyira megjött a tapadás, hogy félgázzal be mertem venni a kanyarokat. Marcell félúton megállt, mert muszáj volt kesztyűt vennie. Utána vagy negyed óráig melegítette a kezét, mire helyreállt benne a vérkeringés. Közben a sisak úgy párásodott, hogy ki kellett nyitni félig is, de ahhoz meg kicsit hideg volt. Amikor a végén kiszálltunk a gokartból, mindketten egyetértettünk abban, hogy egy menet most bőven elég volt.


Marcell és Hector, aki nagyra tudja nyitni a szemeit

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jajj, ne is mondd! Egy nagyon kedves barátommal nagyon várjuk már, hogy leessen a hó, ugyanis mindkettőnknek hátsókerék-meghajtású verdája van (az övé ráadásul középmotoros). :-)

Azokkal meg ne foglalkozz, akik beleszólnak, hogy miért mész mínusz fokokban gokartozni. Üljenek csak otthon. :-)

Palásti Viktor írta...

:)))) Te jó ég... Középmotoros és hátsókerék-hajtású? Csak nem valami jó kis Toyota Previa? ;)
Nekem is várja egy nagyon kedves barátom a havat, neki összkerekes Swiftje van... két hónapja csinálja már, most teszik bele nemsoká a bukócsövet :)
Boldog új évet Neked!

Névtelen írta...

Jó tipp a Toyota, jelen esetben egy fekete MR2 rev2-ről van szó. :-)) Most, hogy le is esett az első hó, ideje összekukorékolni a társaságot!

Összkerekes Suzuki Swift? Mmm! :-) Szintén jól hangzik, gondolom, írsz majd róla audio-vizuális élménybeszámolót! ;-)

Boldog új esztendőt Neked is! Remélem, jól telt a Szilvesztered!

Palásti Viktor írta...

Gondoltam különben, hogy MR2, csak kíváncsi voltam, hogy megsértődsz-e a feltételezésen, hogy esetleg Previa... :) Ha nem MR2, akkor még a Porsche Boxsterre gondoltam volna, de azt nem tudom annyira hóban driftelős autónak elképzelni.

Névtelen írta...

Nem sértődtem meg, bár tény, hogy furcsa fejet vágtam, hogy miért éppen Previa? :-) Még nem láttam MR2-t hóban driftelni (mivel a fent említett jóbarát októberben vette), de már nagyon várom!

Majd mesélj Te is a Suzukis kalandokról. :-) Holnap reggel megkísérlek bejutni Pestre az Alfámmal... szerintem az is megér majd egy misét. :-))

Palásti Viktor írta...

Ja igen, ezt akartam írni előzőleg is: a Suzuki már tavaly télen debütált, csak most Zoli szétszedte és újra összerakta.
A tavaly voltunk vele az Euroringen, amiről videó is van. Itt megnézheted: http://www.vikiszava.net/2008/01/csszkls-az-euroringen.html

Névtelen írta...

Óóó, ezt a postot és a videókat még akkor megnéztem, amikor postoltad. :-) Azokban az időkben még a Vikiszava is másképp nézett ki, de már akkor is tetszett!

Várom az új csúcskálás videóit. :-) Mi végül nem mentünk ki...