2008. április 27.

Elnézést, megkínálhatlak méreggel?


A pénteki motorozós nap vége a szokásos esti pizzérialátogatás volt, és ezzel rögtön ellent is mondtam magamnak az előző postban vázoltakkal kapcsolatban, amikor azt ecseteltem, hogy annyi munkám volt, hogy szinte végig dolgoztam. Hát nem, péntek este tényleg bementem a 'zériába, de utána éjfélig nyomtam az ipart, esküszöm. Csak egy felháborító dologról szeretnék mesélni, ami kedvenc törzshelyünkön történt.
Szokás szerint beszélgettünk meg iszogattunk, amikor bejött három-négy egyforma ruhás, erősen hostess kinézetű lány. Már épp elkezdtünk örülni, hogy egyet fizet, kettőt kap pálinka akció lesz, vagy valami ilyesmi, amikor odalépett hozzánk az egyik lány, és megkérdezte, hogy dohányzik-e valaki közülünk. Épp mondtam volna, hogy masszívan elutasítjuk az ilyesmit, mikor Zoli kissé bátortalanul válaszolt, hogy ő dohányzik. Erre a csaj előkapott egy mappát, aminek belső oldalára egy arany Marlboro volt erősítve, és elkezdte ecsetelni a jó tulajdonságait, ami mondjuk kimerült annyiban, hogy selymes az íze, de ezt legalább háromféleképpen fogalmazta meg. Aztán hozzátette: jaj, elnézést, azt elfelejtettem mondani az elején, hogy a dohányzás súlyosan károsítja az egészséget. Utána megkérdezte Zolit, hogy milyen cigit szív, hogy erősségben hasonlót ajánlhasson.
Én meg csak néztem döbbenten, és kérdeztem a többiektől, hogy nem tilos véletlenül dohányterméket reklámozni? Mert tévében és újságokban már régóta, sőt, még a kereskedőknek szóló információs kiadványokban is szigorúan szabályozzák az ilyesmit. Tehát gyakorlatilag nincs olyan megjelenési forma, amelyen keresztül lehetne népszerűsíteni bármilyen dohányterméket. És ez alól kivétel lenne minden reklámforma legerősebbike, a direkt marketing? Újságba nem tehetik bele, de odamehetnek bárkihez személyesen reklámozni? Ez azért elég durva, nem? Jogi kiskapuról lenne szó? Előfordulhat. De akkor is, legalább a dohánygyárnak lehetne annyi jóízlése, hogy nem tesz ilyet. Ennyire rá van szorulva a Marlboro a pénzre? Bár én már nem csodálkozom semmin, azért az furcsa volt, hogy a hostess félvállról vette az egészségügyi tájékoztatást. Döbbenetes volt, és az is, hogy nem említett meg egyetlen dolgot sem, aminek segítségével a kiszemelt áldozat leszokhat a dohányzásról. Bár ebben az esetben nyilván nem ez volt a cél. Szemétládák.
Dohányzás-ellenes hirdetés. A felirat magyarul: „Bob, rákos vagyok.”

Nincsenek megjegyzések: