2008. április 15.

Újra látok!


Valamelyik este el kellett ugranom valahova, és a kis Citroën helyett anyukám Primerájával mentem. Akkor tűnt fel, hogy a Nissannak mennyivel jobban világít a lámpája. Először azt hittem, hogy rajta van a reflektor, de mikor rájöttem, hogy nem, letisztult bennem a kép, hogy akkor nyilván az AX-nek pislákol igen halványan a fényszórója. Mondjuk ezt már korábban is éreztem, de inkább azoknak volt feltűnő, akik másik autó után ültek a kis gépszörnybe. Valamelyik nap tettem egy próbát, hogy mennyire gyenge a lámpám kívülről. Kecskemétről sötétben végig reflektorral jöttem, de senki nem villogott, hogy öreg, elvakítasz! Ekkor realizálódott bennem, hogy talán tenni kéne valamit.
Rendesen pirítanak az új lámpák

Ellátogattam hát autószerelőmhöz, Zolihoz, akivel már régebben is megállapítottuk, hogy a fényszórók nincsenek túl jó állapotban, de akkor még nem éreztem át annyira ezt a problémát. Először felvetődött, hogy valami bontott alkatrészt kellene szerezni, de erről később lemondtunk. Mégpedig azért, mert az AX-ben bilux izzók világítottak - amit Tibi, a Horváth Autó egyik szakembere (mellesleg volt AX tulajdonos) furcsállt, mert szerinte nem az a gyári izzótípus -, és helyettük H4-eseket szerettünk volna beszerelni a jobb hatásfok érdekében. Szerencsére Zoli tudott olyan lámpákat rendelni, amibe H4-es izzó való, és tegnap meg is hozták őket. El is vittem a Citroënt Zolihoz, ahol ma sikerült megcsinálniuk, így fél napi távollét után viszontláthattam a kis négykerekűmet. Ja, ha valakit érdekel, szereléssel meg mindennel együtt 13.500 forinba került, ami szerintem nem sok ahhoz képest, hogy nagyjából hatszor világít jobban, mint a régi. Vagy mondhatnám úgy is, hogy a tompított kábé háromszor erősebben és messzebbre világít, mint a régivel a reflektor, és mivel jól beállították, nem is vakítja a szembejövőket. És a fénye fehérebb, mint a régié. Nagy élmény ám újra látni éjszaka!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...



(Viktoré a blog, ő érti.
A többiektől elnézést!:)
Nem csinálok máskor ilyet:) )

Névtelen írta...

én is értem:P
te kis kettőspontÉfejű!