2008. április 6.

Még egy kis Svédország

Sok képet szeretnék még mutatni Stockholmról, de nem akartam hetekig svéd napokat tartani. Sokmindent ki is hagytam emiatt, de így legalább vannak konzerv anyagaim gyérebb ihletettségű napokra, mint amilyenek a mostaniak. Elég sok dolgom lenne, és ilyenkor blokkol az agyam kreativitásért felelős része: nem tudok írni, nincs kedvem fotózni, és nem találom a helyemet. Rossz érzés ez, de szerencsére mindig vége van egyszer. Nem is mentegetőzni akarok, még ha ezt most tényleg annak is szántam.

Inkább mutatok egy képet, amit a híres Skeppsholmsbron hídon készítettem estefelé, amikor visszaérkeztünk Stockholmba a nagy hajóval. Az Andy Warhol kiállításra tartottunk, és már majdnem leszakadt a lábunk a sok sétától. Én legalábbis már alig tudtam ballagni. A híd nevét sem tudtam ám, én ilyeneket nem jegyeztem meg. Milánt kérdeztem meg az előbb, és ő guglizta ki nekem, mert én arra is képtelen voltam. Szerencse, hogy vannak ilyen tehetséges fiatalok, akik ki tudják használni az internetben rejlő lehetőségeket.
A Skeppsholmsbron híd, amelynek korlátain elszórva ilyen koronák helyezkednek el, a Skeppsholmen szigetre vezet. Amit erről tudni érdemes, azt a Wikipediából loptam ide:
Skeppsholmen (svédül: Hajós-sziget) Stockholm egyik szigete. Blasieholmennel és Kastellholmennel hidak kötik össze. Stratégiailag fontos helyen, a Balti-tenger bejáratánál fekszik, hagyományosan nagyon sok katonai létesítményt építettek rá. Manapság elvesztette katonai jelentőségét. A szigeten van az Östasiatiska Muséet (kelet-ázsiai múzeum) és a Nordregio területfejlesztési kutatóintézet központja is. A szigeten évente megrendezett stockholmi jazz fesztivál nagy népszerűségnek örvend.

Nincsenek megjegyzések: