2008. április 7.

Stockholm este

Az előbb beszéltem Gabival telefonon. Vele tudattam először, hogy mi lesz a mai post témája, amire azt reagálta, hogy az épületek senkit nem érdekelnek, emberekről írjak. Sajnos ennek ellenére emberek nem lesznek ma, csak épületek.

Ezt egy bevásárlóközpontban található étterem ablakából fotóztam. A hely különlegessége, hogy az út pont alatta megy át, így viszonylag szokatlan nézőpontból fotózhattam hosszú záridős, fénycsíkos képeket. A furcsa tükröződések felül a bevásárlóközpont belső fényeinek köszönhetőek, de ettől csak nagyvárosibb lett az összhatás. Legalábbis én ezt magyarázom bele.

Ilyen egy templom Svédországban. Általában nem olyan konzervatív helyek, mint nálunk. Sem kinézetre, sem felfogásban. Bár nem mondhatom magam szakértőnek, mert még csak egyszer voltam Svédországban templomban. Akkor húsz percig orgonajátékot hallgattunk. A pap öt percet beszélt, utána egy jelképes adomány leperkálása után mindenki ment reggelizni a templom emeletén található társalgóba. A kajaválaszték meglehetősen gazdag volt, sokféle felvágotton és sajton kívül levest is tartalmazott. Kicsit más, mint nálunk, nem?

Tipikus stockholm-külvárosi látkép. Ezen a környéken sok számítástechnikai cég települt le, azért is van itt sok irodaépület. A kép bal szélén az oszlopokon fekvő pályán pedig a metró halad, ami a kép elkészítése után kábé nyolc másodperccel száguldott el, és meglehetősen bosszús voltam, hogy nem tudtam lefényképezni.

4 megjegyzés:

liliom írta...

én örültem az épületeknek! köszi, hogy megmutattad! :)

Palásti Viktor írta...

Köszönöm szépen! Ez jól esett. Gabi meg közben felháborodott, hogy mellém álltál :)))

Névtelen írta...

Figyejj mááán csajok nem is voltak, azokról soha nem írsz....

Névtelen írta...

szia!


hol van ez az utolsó épület?
szégyenlem, de még sosem láttam, pedig már itt élek pár hónapja :(
vagy csak túl jó a fénykép...

reka.nyilas@freemail.hu