2008. április 20.

Tényleg lezuhant...

Bizonyára mindannyian hallottak róla, hogy április 17-én, csütörtökön lezuhant egy Mig 29-es vadászrepülő Kecskeméten. Ez persze még nem kerülne fel a blogra valamilyen személyes kötődés nélkül.
Úgy kezdődött, hogy csütörtökön dél körül át kellett mennem Kecskemétre, és közben láttam a gyakorlatozó repülőt. Magasra szállt, hogy aztán zuhanórepülésben ereszkedjen alá a közelben lévő kifutópálya felé. Engem mindig lenyűgöz az ilyen látvány, és most is nagy hatással volt rám. De ilyenkor eszembe jut az a visszatérő álmom is, amelyikben repülőzúgást hallva felnézek az égre, és látom az egyre süllyedő, füstölő repülőt, ami pár másodperc múlva a földbe csapódik. Akkor elkezdek rohanni a fényképezőgépemért, hogy elsőként készíthessek képeket a szerencsétlenségről. Itt általában végetér az álom.
Amikor Kecskemétről visszaértem, mondtam a kolegáimnak, hogy láttam egy vadászrepülőt, és az volt az érzésem, hogy mindjárt lezuhan. Néztem, hogy a távolban felcsap-e valami füstfelhő, de nem. Aztán hazamentem, és pár óra múlva hívott az egyik munkatársam, hogy „Viktor, tényleg lezuhant a repülőd!”. Nem akartam elhinni, hogy majdnem valóra vált az álmom. Ugyan nem láttam, de nem baj, mert fényképezőgép sem volt nálam.
Másnap Gyöngyivel elmentünk megnézni a nyomokat. Láttuk is, de arra esély sem volt, hogy le lehessen fotózni, mert sárga szalaggal le volt zárva a terület, és körben úgy négyméterenként gépfegyveres katonák álltak. Mindössze a gép farkát lehetett látni, de akkor már sok autó meg egyéb felszerelések vették körül, amik takarták a lényeget. Mivel nem akartam, hogy elzavarjanak, inkább meg se próbáltam bekéredzkedni a lezárt helyszínre.
Tegnap viszont egy barátom által ideiglenesen a birtokomba jutott egy kábé 5×7 centis fémdarab, mely állítólag a lezuhant Mig 29-es részét képezte egykor. Az 1 mm vékony fémlap olyan szilárd, hogy emberi erővel lehetetlen elhajlítani, de szerintem kalapáccsal vagy nagy satuval sem tudnék kárt tenni benne. Ennek ellenére jól megfigyelhetők rajta a súrlódásnyomok, és az is, hogy csúszás közben kétszer is elfordult a földön. Ennek a nyoma látható a repülőtér melletti úton is, amelyiken átcsúszott. Durva.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tényleg durva...

Lehet, hogy te egy médium vagy..