2008. október 13.

Csokifigyelő: Duplo féláron?


Még mielőtt belemennék a részletekbe, nézzék meg ezt a csomagolást. Aztán nézzék meg az alábbi reklámot is a termékről.



Ezek után gondolnák, hogy amit a csomagolás rejt, az igazából a legolcsóbb, féllegális üzemekben barmolt csokis ostyákhoz hasonlít? Nagy nagy csalódást okozott a Jupiter nevű Duplo utánzat, ezt már most elárulom.

Öntési hiba a második golyón

De ne szaladjunk előre, kezdjük az elején. Egy Coop boltban, a pénztárnál állva pillantottam meg, a többi csokitól külön polcon, de érdekes módon a Duplo csokikkal együtt ezt a terméket. Tudni kell, hogy a Duplo az egyik kedvencem a maga kategóriájában, ezért fokozott érdeklődéssel vettem kezembe az általam eddig ismeretlen, török MisBis cég Jupiter nevű csokiját. Már csak azért is, mert a csomagolás grafikája, egyszóval az egész megjelenés kétség kívül mindenkinek a Duplot juttatja eszébe. Aztán az ember nyilván átgondolja, hogy ha szinte feleannyiba kerül (79 Ft), mint neves példaképe, ráadásul nem három, hanem öt golyóból áll, nem érdemes-e megkockáztatni a megkóstolását. Megkockáztattam, de fel voltam készülve a csalódásra.

Nos, nem készültem fel eléggé. Az igényes csomagolást kibontva egy másodperc alatt elfogott a rémület, mikor az első tapintással éreztem, hogy a csoki szét van olvadva. 22 fok volt nagyjából a boltban, az utcán, meg itthon is — tehát mindenhol, ahol a termék megfordult. Ez egyvalamit jelenthet: nem megfelelő minőségű a csoki. Miután nagy nehezen kibontottam úgy, hogy ne törjem össze, tányérra helyeztem fotózás céljából. Már ekkor tiszta csoki volt a kezem, pedig igazából még meg sem fogtam. Hajjaj... A látvány szánalmasan lehangoló.
Emlékeznek még, hogy nézett ki a reklámban? Tapasztalatból tudom, hogy ha a csokit lefújjuk a virágboltokban előszeretettel használt levélfénnyel, akkor szép csillogó lesz, de azért nem ennyire. A cipőbox és az étolaj nem jók fényesítésre, mert azokat beissza a csoki egyből. Mármint ez a fajta. Szerintem a reklámban még le is lakkozták. Tuti, hogy nem is csokiból volt, hanem műanyagból.

Az alján is látszik a gyártási igénytelenség. Ez persze önmagában nem lenne baj, mert lehet még finom, ami ronda, de ne legyenek illúzióink. A Jupiter pocsék. Sajnos. Pedig örülnék, ha féláron juthatnék Duplo csokihoz, ami ráadásul nagyobb is, de nincsenek csodák.
A csokibevonat nagyon vékony, ahol megfogjuk, ott gyakorlatilag le is olvad ostyáig egyből. Nem is probléma, mert a csoki rossz. Az ostyára nem mondhatom, hogy rossz, de csak azért, mert van egy olyan különös perverzióm, hogy akár a kartonpapírt is megeszem ostyaként. Dicséret azért ezt az összetevőt sem illetheti. A mogyorókrém, ami a belsejében van, szintén felejthető. Ha pedig már lemásolták a Duplot, akkor felháborító, hogy a mogyorót kihagyták a közepéből. Vagy akkor a Ferrero már beperelhette volna őket? A forma miatt mindenképp. A MisBisnél csak azzal védekezhetnek a másolással vádaskodókkal szemben, hogy a két termék ízének semmi köze egymáshoz.

Nincsenek megjegyzések: