2008. október 20.

Frankfurti mesék IV.

A múltkor ott hagytam abba, hogy felmentünk a Main Tower tetejére, és szétnéztünk onnan. Utána hazafelé vettük az irányt, mert fáradtak voltunk már az egész napi sétálástól.

Ekkor következett be a történelmi pillanat: Zoli meglátta az első régi Swiftet Németországban. A kép azt a részt örökíti meg, amikor elindult, hogy jobban szemügyre vegye, és megnézze, hogy hány kilométer van benne. Kati is döbbenten szemléli az autót. Mint ha amúgy nem látnának eleget. :)

Tipikus Frankfurt. Toronyházak és repcsicsíkok az égen.

Elhúz a híres ICE vonat a frankfurti vasútállomásról. Mielőtt visszamentünk volna a szállásra, közelebbről is megnéztük a vonatokat. Az ICE az InterCityExpress rövidítése, a vonat különlegessége pedig, hogy akár 330 km/óra sebességgel is képes haladni.

Másnap reggel az erkélyünkről szétnézve ez a látvány tárult elénk. Két rendőr épp ujjlenyomatot vett a melegítős sráctól. Valami rosszat tehetett, mert 10-15 perc múlva bilincsben vitték el a helyszínről. A fotózás közben igencsak féltem, hogy valamelyik rendőr, vagy akár a negatív hős észreveszi, hogy őket vadászom...

Utána felkerekedtünk, hogy elmenjünk az állatkertbe, mivel jobb ötletünk nem volt. Venni akartunk villamosjegyet egy automatából, de 5 perc szerencsétlenkedés után olyan összeget írt ki a számítógép a jegyek áraként, hogy egyhangúlag úgy döntöttünk, ennyit nem ér. Úgyhogy felültünk ingyen. El is neveztük parajáratnak, mert mindannyian féltünk, hogy ha elkap minket a kalauz, a gatyánk is rámegy a büntetésre. Zoli arckifejezése sokat elárulhat az érzéseinkről a parajáraton.

Na, ez egy nagyon durva kép. A következő tizedmásodpercben ugyanis a villamos elgázolta a fiatalembert, aki épp a másik irányban figyelt valamit erősen. A végeredményről inkább nem közlök képeket. Már csak azért sem, mert ez az egész hazugság. A villamos állt, csak én csináltam meg Photoshopban úgy, mint ha menne. Rossz vicc.

Hoppá, végre megérkeztünk az állatkertbe! Zoli nagyon várta már, hogy találkozzon a vízilóval meg a zsiráffal, látszik is rajta az izgalom.

Az állatkertben először tigrisekkel meg oroszlánokkal találkoztunk, hogy utána csak kommersz élőlényeket lássunk negyed óráig, mint például kacsákat. Már kezdtük azt hinni, hogy az a világ legunalmasabb állatkertje...

...amikor egy épületbe betérve megláttuk ezt. Ilyen állat márpedig nincs! Vagy mégis van? Egér keresztezése csivavával? Vagy mi lehet? Valakinek van tippje?

Ilyen szakállas majmot sem láttam még előtte tévében sem. Talán a legaranyosabb lakója az állatkertnek.

Ó, és ez a sárkánygyík vagy mi... elképesztő. Kicsit nehéz volt üveg mögül fotózni, de azért lett pár jó kép.

Ilyen szúrós tekintetet azóta nem láttam, amióta a Hungaroringen 2001-ben egy japán tévéstáb megkérdezte tőlem, hogy szerintem nyer-e még abban az évben futamot a Toyota, én pedig azt válaszoltam, hogy öt éven belül esélytelen, hogy sikerüljön nekik.

Azt hiszem, ez a kép közönségkedvenc lesz. 18 év alatti olvasóim gyorsan tekerjenek tovább, ne elemezgessék a látottakat.

Szeretem ezt az érdeklődő tekintetű állatot, és a Sony színeit. Jó lehet zöldnek lenni.

Látogatókat szemlélő majom a majomházban. Itt töltöttük a legtöbb időt. Lenyűgözőek ezek az állatok.

Például amikor egymásról szedegetik az élősködőket.

Közös kép orrszarvú bácsival.

Végül megtaláltuk Zoli kedvencét, a vízilovat is. Dupla korlát vette körbe a medencét, de mikor Zoli meglátott a kettő között egy almát, átlépett az elsőn, és kibányászta onnan. Utána pedig bele akarta dobni a víziló szájába, de a nagy izgatottságában véletlenül a szája szélét találta el, ahonnan kifelé pattant az alma. Pirossal be is karikáztam az ominózus gyümölcsöt. Az állat másodpercekkel később észrevette, és megette. Csak azt nem értem, hogy miért szereti az almát, mikor az ízét valószínűleg soha nem érezte még.

Őszintén megmondom, ekkora madarat az életben nem láttam még. Fogalmam sincs, hogy pontosan micsoda, bár a legtöbb állattal így voltam... Nem szeretném, ha egy sötét utcában felém repülne.

Őt tudooom! Ő a teve! Van olyan képem, amin egészben látszik, ráadásul vizet iszik, ami állítólag ritkaság, mert kevesebbet fogyaszt, mint egy dízel Ax. De az mégis olyan snassz fotó. Ezen meg legalább látszik a szakálla.

Nincsenek megjegyzések: