2008. október 16.

Night driving

Mindig is szerettem éjszaka vezetni a sötétség sajátos hangulata miatt. De tudják, hogyan lehet ezt az érzést fokozni? Éjszakai gokartozással!
Eddig kétszer próbáltam, és nagyon tetszett, bár a tapasztalataim vegyesek voltak. Egyrészt, a legelején nagyon zavartak az árnyékok, főleg a gyors kanyarokban. Többször megijedtem a gumifal árnyékától, mert így nem lehet pontosan látni, hogy hol a pálya belső széle. Ha az ember általában centikre megy a belső gumifalról, ez elég zavaró. Amikor egy másik gokart megy mellettem, az elnyúlt árnyékok miatt szintén nehéz felmérni, hogy milyen közel van. Ez sem erősíti az ember biztonságérzetét.
Másrészt viszont — és ez a fontosabb —, eszméletlen nagy élmény. Majdnem akkora, mint esőben gokartozni. Amikor húsz centire követem az előttem haladót, akinek izzik a kipufogója, lassításoknál pedig kis robbanások közben lángokat lövell, az fantasztikus.
A mai kaland úgy kezdődött, hogy bejött Marcell hozzám a nyomdába, csak hogy megkérdezze, hogy este megyünk-e gokartozni. Persze — mondtam, aztán tényleg így lett. Ezúttal sikerült Fefét is rávennem, hogy jöjjön el, aki egyébként mindig gúnyolódik, hogy mit élvezünk mi abban, hogy hússzal körözünk egy kis pályán valami porszívómotoros gépekkel. Aztán Marcell felvilágosította, hogy az átlagsebesség 45 km/óra ezen a kis pályán, elkezdett gondolkodni.

Először megnézte, hogyan megyünk, és közben videókat csinált. Sajnos elég sötét volt a kis takonyszarónak (Canon S1 IS), de az érzés azért remélem átjön. Sötétben sötét van, bár azért az életben többet lehetett látni. Kellene nekem egy normális videokamera is...
Mivel Fefének eléggé megtetszett — sőt, azt mondta, hogy ő nem is merne ilyen gyorsan menni — eldöntötte, hogy kipróbálja, de csak lassan, érzéssel. Az első kört viszonylag normálisan teljesítette, aztán észrevettem, hogy kezdi élvezni, ahogy csúszkál a kanyarokban. Onnantól kezdve csak azzal foglalkozott, hogy minél látványosabban vegye a kanyarokat. Szerencsére a lényeget pont sikerült felvennem. Nézzék:

A leggyorsabb kanyarban szállt el, amikor túl optimistán rántotta rá az ívre a gokartot. Kanyarodni nyilván nem így kell... De nagyon tetszett, hogy pont előttem pördült meg. A kommentárért elnézést kérek. :)
Az éjszakai gokartozást ajánlom mindenkinek! A gokartpálya honlapján ott vannak az elérhetőségek, ha valaki sötétben szeretne menni (azt hiszem, este 10-ig lehet), telefonon bejelentkezhet. Most, hogy éjszakai Formula 1-es futam is volt, talán még népszerűbb lesz ez a jó kis elfoglaltság.

Nincsenek megjegyzések: