2009. január 3.

Megtudtam, milyen a csilis csoki!



Ritkán történik a Csokifigyelőben olyan örömteli esemény, hogy ajándék csokit tesztelhetek. Márpedig most ez történt Kinga jóvoltából, aki egyenesen Bécsből hozott két tesztalanyt. (Ezt itt is szeretném megköszönni!) Hozzá is tette, hogy azért, hogy legyen miről írnom, mivel mostanság megint nem írok annyit, amennyit lehetne. Ez úton hívnám fel a kedves olvasók figyelmét, hogy hasonló dolgokkal mindig eredményesen lehet motiválni!
A két csoki közül az egyiket direkt azért adta Kinga, mert olvasta a korábbi csiliscsoki-okfejtést az üzenőfalon. (Nem gondoltam, hogy az üzenőfalnak még ekkora hasznát látom valamikor.) Ott csilis Milkáról volt szó, de ő sokkal jobbat hozott. A teljes neve Berger Edelbitter Chili. Osztrák gyártó, ami nagyon stílusos és szimpatikus honlappal rendelkezik, érdemes megnézni.



Most kicsit sajnálom, hogy nem ettem még soha csilis csokit, mert így nincs összehasonlítási alapom. Annyit tudni kell rólam, hogy a csokoládéfogyasztók azon kategóriájába tartozom, akik nem annyira szeretnek kísérletezni. Olykor megkóstolok egy-egy különlegesebb terméket is, de hogy egy csoki csípős legyen... Na, azt inkább ne! Főleg, miután Zsuzsi jóvoltából egyszer megkóstolhattam a kecskeméti Jakó cukrászdában egy kicsit az ottani csilis csokifagyiból. Oké, hideg volt, csokiízű, aztán meg csípett. Nagyon. Biztos van, aki ezt élvezi, de én nem. Ezért kicsit aggódva ettem meg az első kockát ebből a nagyon szép külalakú édességből. Aztán nagyot csalódtam, mégpedig pozitívan! Egyáltalán nem éreztem azt a marha csípős ízt, amire vártam, miután lecsengett a 70%-os kakaótartalmú csoki markáns íze. Sőt! Olyan a csili aránya, mint amennyi – ideális esetben – a húslevesben a sóé. Pont, amennyi kell. Igen, mondhatom azt, hogy amennyi kell. Ha már csilis... Tényleg nem rossz, és tényleg lehet élvezni az ízét, akármennyire nem gondoltam az elején. Talán az étcsoki magas kakaótartalma az oka, hogy nem hagyja, hogy a csípős fűszer elnyomja az alapízt. Nem is annyira csípős, amennyire lehetne, ezért jó szívvel ajánlom kezdő és haladó csokoládérajongóknak egyaránt. Hogy Magyarországon lehet-e kapni, azt sajnos nem tudom. De tudják mit? Amíg nekem ilyen remek csokiellátóm van, addig nem is érdekel! :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Rokon lélek! A chilis csokit én is nagyon szeretem. :-) Olaszországból hoztam Lindt márkájút, amit itthon is lehet kapni. Ezt, amit Te próbáltál, viszont még nem ismerem.

A chilis csokis fagyit viszont értelmetlennek tartom én is. A chili alapvetően tűz elem, forró, tehát balgaságnak tartom fagyival, hideggel mixelni.