2008. január 13.

Az istenek ajándéka


Hajnali fél 4 van, az előbb értem haza, de ezt muszáj most nyomban elmesélnem. Szombat este a haverokkal elmentünk megünnepelni az egyik kispajtásunk szülinapját. A többiek elkezdtek töményezni, de én maradtam a bornál. Megittam egy pohárral, aztán kérték is nekem a másodikat, majd a harmadikat. Szerencsére ezeket nem egyedül ittam meg, mert amikor a végére már az üveg is hozzám került, aligha tudtam volna elolvasni a címkén a bor nevét: Wild Garden. Valami nagyon egzotikus fajtának tűnt a neve miatt, bele sem gondoltam, hogy mi lehet ez. Aztán valaki elolvasta, és felröhögött, hogy mi lehet ez a Wild Garden név? Én meg egyből rávágtam, hogy mi lenne, hát vadkerti... ha szó szerint fordítjuk. Erre kikapták a kezemből, és elkezdtek igazán hangosan nevetni, hogy hihetetlen, de ez tényleg Soltvadkerten készült! Na igen, soltvadkerti névvel manapság nem könnyű piacon maradni, mert egyből mindenkinek a tabletta szó jut eszébe, pedig bizony születnek ott kiváló borok is.
A Wild Garden készítőjénél, a Jóreménység Szövetkezetnél valami nagyon vicces PR-os lehet, ha ilyen nevet talált ki. Nekem nagyon tetszik az ötlet, és szerintem a bor is iható volt.
Nem úgy az Index „Bor - az istenek ajándéka” című fórumtopikjának egyik hozzászólója - Szalonspicc szerint, aki az alábbi véleménnyel volt a nedűről:
„Ha már szóba kerültek az egypontosok. Hétvégen iskolatámogató bálban voltunk. Aszem megittam életem egyik legrosszabb borát. Úgy indítottak, hogy a büfében egy üveg száraz vörös + egy üveg szóda 600 Forintba került. Ezen már keresett a pince, a kereskedő és a büfés.
Persze Soltvadkert, valami "Wild Garden" fantázianevű Kékfrankos, a sokat igérő Jóreménység szövetkezettől. Negatív test, lóhugy és száraz homok felvizezve. És ezek az értékei voltak.”
Na de hozzá kell tenni, hogy én nem értek a borokhoz. Még azt sem tudom, hogy a negatív test mit jelenthet. Bár kétségtelenül jobban hangzik, mint ha csupán annyit mondott volna, hogy szar.

(A képen látható WRC-s sapkáért köszönetet mondok Búz Botondnak, aki megengedte, hogy felvegyem egy időre, és ezzel hozzájárult a kép mondanivalójának fokozásához.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Fél 4-kor írni?! :D

Jó az oldal!

Tibi

Palásti Viktor írta...

Köszi Tibi :)
A frissesség nagyon fontos ebben a szakmában, azért nem akartam halogatni az írást :)