2008. január 20.

Kecskeméti séta


Ma a jó idő örömére elmentünk Ágival Kecskemétre csavarogni egyet, és persze nem hagytam otthon a fényképezőgépemet sem.

Hadd kezdjem rögtön a legérdekesebbel: tudták, hogy a Malom tetején korcsolyapálya üzemel? Elég sokan voltak ott ahhoz képest, hogy viszonylag kicsi. Viszont azt állapítottuk meg, hogy igazi jég, legalábbis a szélén jégdarabok voltak, és állt rajta a víz.

Ezt mindenki látta már, aki járt a Malom tetején. Nekem sem ez az első ilyen képem, de nem lehetett kihagyni.

Szintén a Malom tetejéről készült a központi buszállomásról. (Valaki kecskeméti mondja már meg legyen szíves, hogy mi ennek a hivatalos neve!) Csak azok kedvéért mondom, akik esetleg nem tudják, mert Debrecenből, Szegedről, Pécsről, Szlovákiából, Romániából, Bulgáriából, Angliából vagy Indiából olvassák a 'szavát. Mert hogy ilyenek is vannak. Nekem kicsit északi hangulatú városnak tűnik azután, hogy Photoshoppal belenyúltam az egészbe, és sarkvidéki-jellegű eget készítettem - de hozzáteszem, az eredeti látvány alapján.

Egy példa arra, hogy hiába gyönyörű Kecskemét főtere, azért itt is volt valaki, akinek eszébe jutott, hogy csomagolják be az ilyen nagy virágcserepeket szép piros fóliával, majd arra kössenek aranyszínű szalagot. Csak jelzem, hogy elsőre szemétkupacnak néz ki. És nem csak szerintem.

A Barátok temploma. Idegesít, hogy mindig akkor veszem észre, hogy dől egy kép (itt balra), amikor már feltöltöttem.

A kecskeméti városháza az erkélyen a harangjátékkal, ami annyira szép, hogy nem lehet elégszer meghallgatni.

A nagytemplom a városháza előtti árkádok alól.

Szintén a nagytemplom egy jellegzetes kandelláberrel.

Azt hiszem, ez volt az egyik első szocreál épület, amit valamikor a múlt század hatvanas éveiben építettek. Figyeljék meg, hogy olyan szavakat használtam az előző mondatban, amik felmentenek az esetleges tévedés terhe alól, illetve homályosítják az amúgy sem pontos információkat. A jósok is így dolgoznak.

Ha már ott volt a Hold, megnöveltem kb 200%-kal, hogy értelme is legyen. Az égitest hangsúlyosítása közben az első kandelláber teteje rendesen besült, amit tízszer több munka árán elkerülhettem volna. De higgyék el, így is látványosabb, mint az eredeti kép.
Egyúttal ajánlanék egy Kecskemét témájú blogot, mely angol nyelven íródik, és a címe: Kecskemét in photos. Különlegesek az ott látható képek, és érdekes egy külföldi szemével látni a várost.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Vyk, meg kell hagyni még mindig szeretem a képeidet. Gondolom öröm volt fotózni ebben a mai szép időben.
Remélem legközelebb én is Veletek tarthatok és nem kell itthon tanulnom;)

Palásti Viktor írta...

Én is remélem, hogy tudsz jönni legközelebb. És azt is, hogy lenyúlod apukádtól a Nikont.

Kris írta...

oh, i see that you've visited the ice rink!

you've taken some very beautiful shots of kecskemet, my fave. is the lower angle shot :)

Palásti Viktor írta...

Thank you, Kris! :)

Névtelen írta...

Tetszik az összefoglaló, egészen kedvet kaptam Kecskeméthez! Többször is jártam arra az elmúlt 1-2 évben, de többnyire csak üzleti úton, Alfás talin.

A virágcserépre én is azt hittem, hogy szemétkupac... :-S