
A címben szereplő kérdésre a megfelelő válasz: attól függ, mire. Ha egy árokba esett Astrát kell kivontatni, akkor a Zetor. Zoli mégis bízott autója képességeiben szombat reggel.
De kezdem az elején. Szombaton korán keltem, mert dolgoztam itthon, amikor reggel 9 felé megcsörrent a telefonom. Zoli volt az. A rövid párbeszéd a következőképpen alakult:
- Halló!
- Szevasz! Hol vagy?
- Itthon. Miért?
- Azonnal gyere a Kárpát utcába, egy Astra beleborult az árokba!
- Hú de jó! Indulok!
Persze nem a balesetnek örültem, hanem annak, hogy lesz miről írnom. Indultam is azon nyomban. Magamhoz vettem a fényképezőgépemet, mert bár Zoli nem mondta, hogy vigyem, de nyilván nem azért hívott, hogy segítsek az autó kiemelésében.



Amíg én összeszedtem ezeket az információkat, Zoli az Astrából kiinduló vontatókötél másik végét a Swiftjéhez rögzítette. Ezen csodálkoztam egy kicsit, de Zoli bizakodó volt. Az árokban lévő autót sikerült ugyan hátrébb húznia, de a kiemeléstől ez még nagyon messze volt. Ráadásul a Swift gumijai nem is tudták az autó erejét az útra juttatni. Füstöltek a kerekek, de a szerelvény nem nagyon akart moccanni.

Maradt a nyilvánvaló következő lehetőség: hívni egy traktort. Rövid telefonálás után már úton is volt a segítség egy piros Zetor formájában.
Amikor megérkezett, az út kanyar előtti részén megállították az autókat, mert ha valaki ott megérkezik ötvennel, és a kanyar után meglátja az út közepén keresztben álló trakeszt, tuti, hogy a lejegesedett útról ő is egyenesen az árokba csúszik.


Az első vontatókötél elszakadása után a másodikkal sikerült a mutatvány: a traktor alapjáraton, miden erőlködés nélkül húzta ki az Astrát az útra. Ránézésre nem lett nagy baja, de ahogy elnéztem az illesztési hézagokat az elején, azért csavarodhatott egy kicsit a kasztni. De lehet, hogy ettől szorultak meg benne az alkatrészek, és szűnnek majd meg az Astráknál gyárilag beépített zörejek.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése