2008. január 5.

Csúszkálás az Euroringen


Zoli többször említette már, hogy ki akarnak majd menni az Euroringre autózni unokatesójával, Petivel, akinek szintén benzin folyik az ereiben vér helyett.
Ma jött el az a nap. Mindig azt gondoltam, hogy leginkább nyáron, száraz pályán akarnak majd menni, de gondolom valakiben felötlött, hogy télen, hóban sem lehet ez rossz szórakozás. Igazuk volt. Kora délután elindultunk két autóval, Zoli összkerekes Swiftjével és Peti becsövezett Peugeot 205-ös raliautójával.
Odaérve a srácok első dolga volt, hogy felmérjék a pálya állapotát. Az első körökben Zolit kísértem el, aki nem volt maradéktalanul elégedett, mivel hó, jég és helyenként száraz aszfalt vegyesen váltakozott. Aszfalt mondjuk nagyon kevés helyen látszott ki a hó alól, de ahhoz elég volt, hogy ne lehessen tőle normálisan, keresztbe csúszva bevenni a kanyart. Ugyanez volt igaz a jégre is, amin megcsúszva azonnal a kavicságyban, illetve az azt betakaró mély hóban találtuk magunkat, ami megtörte a lendületet.

Két kör után kiálltak a bokszutcába, megbeszélték a dolgokat, én pedig ideális helyet próbáltam keresni videózáshoz meg fotózáshoz, amit meg is találtam a 9-es számú, pályabíróknak fenntartott, pályaszéli bódéban. Marha hideg volt, azt ugye nem kell mondanom. Lefagytak a kezeim, de szerencsére a gépek jól bírták a minusz 5-6 fokos hideget.

Zoli és Peti ezalatt egyre jobban belejött a vezetésbe, megtanulták a pályát, amit a gyorsuló tempóból lehetett megállapítani. Még kívülről is gyorsnak tűntek, amikor pedig újra visszaültem Zoli mellé, világossá vált, hogy sokkal gyorsabb, mint az elején.

Később Peti is vitt néhány kört. Ő még Zolinál is állatabbul ment, pedig az ő autója csak elsőkerék-meghajtású. Az utolsó körben rendesen meg is ütötte az autót, amikor valószínűleg egy kerékvető megdobta és a kavicságyba estünk. Azért mondom, hogy valószínűleg kerékvető, mert a hó miatt nem lehetett pontosan követni a pálya nyomvonalát. Csak sejteni lehetett, hogy hol van az út. Ennek ellenére nagyon kellemes kis szombat délutáni kikapcsolódás volt.

Exkluzív videók
A hangminőség miatt elnézést kérek, de nagyon fújt a szél.









7 megjegyzés:

Lívia írta...

A rövidfilmeket ugyan még nem láttam, de kedvet kaptam a kocsi lopáshoz és a pályán való száguldáshoz a cikk alapján. Sok szép emlék jutott eszembe a cikknek köszönhetően, mondjuk a lassan 4 évvel ezelőtti tél, amikor vezetni tanultam...Viktor szerintem nagyon jó írás, de kissé elfogult vagyok veled szemben..:)
Puszi

Unknown írta...

Csá!

Mennyit fizettetek a pályahasználatért ?

Palásti Viktor írta...

Péter: 7000 Ft-ot kértek egy autóért egy órára.

Névtelen írta...

de ezt lehet hivatalosan? vagy zsebbe megy és haveri alapon engednek be?

Palásti Viktor írta...

Gyuszi bácsi: természetesen lehet hivatalosan. Tulajdonképpen kibérled a pályát és mehetsz. Ugyanez van, ha elmész valahova gokartozni, csak itt mehetsz a saját autóddal vagy motoroddal. Az itt zajló autótesztek is hasonló alapon működhetnek.

Névtelen írta...

szep ez szep ez de hianyzik a craft:))

Névtelen írta...

Az öreg Fefét befizetném egy körre, Toyóval, vagy a primerával..........