2007. október 10.

Letették

Tegnap hazalátogatott az öcsém, aminek tiszteletére bementünk a pizzériába este, ahol ugyan az ünnepelt nem jelent meg, de nagyon fontos dolog történt.
Katival és Zolival voltam, akik evés után szokásuk szerint rágyújtottak. Kati viszont elejtett valami olyasmit, amint kivette a cigarettát a dobozból, hogy „na, ez volt az utolsó”. Nem tudtam, hogy ezt úgy értsem-e, hogy az utolsó szál ebben a dobozban, vagy az utolsó cigaretta, amit elszív. Gyorsan meg is kérdeztem, hogy tényleg le akar-e szokni, amire azt válaszolta, hogy igen. Erre Zoli mondta, hogy akkor ő is leszokik.
Mivel az egész nem volt túl meggyőző, gyorsan javasoltam neki, hogy akkor most szívja el ő is az utolsó szálat, én meg elteszem emlékbe a dobozt, hogy ez volt az utolsó. Nem is tartották rossz ötletnek. Sőt, eszembe jutott, hogy ezek után nyilván az öngyújtó sem kell nekik, és erre meglepő módon ellenkezés vagy különösebb hezitálás nélkül átadták azt is. Na, ekkor lepődtem meg egy kicsit, és vettem komolyan, amit mondtak. Nagyon örülök neki, hogy így döntöttek, és remélem sikerül is megtartaniuk az elhatározást. Akármi is lesz, beszámolok majd róla.
Mellesleg elmondanám, hogy a Vikiszava mostanában lett 10 éves, ezért - mivel eddig sikerült - úgy tervezem, hogy októberben minden napra jut majd egy bejegyzés. Remélem bírom majd témával meg íráskedvvel.

1 megjegyzés:

ClockworkRobot írta...

Boldog születésnapot a Vikiszavának. A két leszokottnak pedig gratu: csak így lehet letenni.