2007. október 17.

Találkozás az unokával


Látszik, hogy nem szoktam még hozzá a kis méretekhez: jó messze álltam meg a padkától


Ma délután leparkoltam a városban, és mire bezártam a kis AX ajtaját, pont az unokája, egy - ráadásul szintén piros - C2-es Citroën állt meg mögötte. Ekkor elgondolkoztam a francia kisautók családfáján, és rájöttem, hogy az bizony elég nehezen követhető. Az AX-et ugyanis a Kacsa utódjának tartják, holott volt még más - modernnek nevezhető - Citroën kiskocsi is a Kacsa és az AX születése között. Kettő is. Az első az LNA, amiről nem sokat tudok, de szerintem nem vagyok egyedül vele. Ezt 1976-ban kezdték gyártani, és az AX megjelenéséig volt piacon. A második, a Visa két évvel később született, és arról nevezetes, hogy állítólag úgy rohad, mint ha teljesítménybérben csinálná. Az AX hozzájuk képest kisgyerek, 1986-ban látta meg a napvilágot, és elég hosszú ideig, 1998-ig szerepelt a kínálatban, noha hamarabb, már 1996-ban megjelent az utódjául szánt Saxo. A 2000-es években pedig három Citroën kisautó is kapható, a Peugeot-val és a Toyotával együtt gyártott apró C1-es, a kis vagány C2-es, és a Kacsa modern utódjának kikiáltott, retro jellegű C3. Ugye, már önök sem tudják követni? A legérthetetlenebb, hogy miért van ma három majdnem azonos kategóriájú kisautó is a kínálatban.

Nincsenek megjegyzések: